For ytterligere å styrke salgsorganisasjonen for buss i Norge har Daimler AG gitt den eksisterende Mercedes-Benz importøren Bertel O. Steen AS, import- og salgsrettigheter for det komplette Setra-programmet. Avtalen er gyldig fra 01.05.2017.

Bertel O. Steen AS og Daimler AG har en lang felles forretningshistorie og tradisjon for samarbeid i Norge. Selskapet startet med import av Mercedes-Benz i 1929. I dag forvaltes også Daimler-produktene Smart og FUSO av Bertel O. Steen.

– Med denne endringen vil vi øke vår tilstedeværelse av begge merkene – Mercedes-Benz og Setra – i det norske markedet. Vårt mål er å øke vår markedsdekning ytterligere, samt å styrke våre tilbud og tjenester til de norske busskundene” uttaler Ulrich Bastert, ansvarlig for markedsføring, salg og kundeservice hos Daimler Bus.

For Bertel O. Steen AS gir dette nye muligheter. De får en bredere og mer komplett produktportefølje, som gjør at de nå kan tilby busser i alle klasser og segmenter. Vi ser frem til å utvide våre aktiviteter i det norske bussmarkedet med Setra.

– Vi får nå den beste og mest komplette produktporteføljen i det norske bussmarkedet, sier Per Ragnar Johansen, direktør for Mercedes-Benz Nyttekjøretøy hos Bertel O. Steen AS.

Setra er et bussmerke med en lang tradisjon. I mer enn 65 år har Setra stått for eksklusive tur- og langrutebusser. Produktseriene TopClass, ComfortClass og MultiClass produseres hovedsakelig i Neu-Ulm, Tyskland. Setra vet hva markedet krever og kan tilby en rekke individuelle løsninger basert kundenes behov.

Kjørte over 400.000 km på ett år

En sen kveld i oktober 2018 startet den nye ekspressbussen til VY146 på sin første nattavgang fra Bussterminalen i Oslo – med Måløy som destinasjon. Ett år etter har bussen, en Volvo 9700 HD ekspressbuss, passert 400.000 km! Er dette Norgesrekord? Eller kanskje enda bedre? Verdensrekord?

MAN går elektrisk

MAN Truck & Bus tar nå neste skritt mot serieproduksjon av batteridrevne bybusser. En forserie lanseres neste år, og ordinær serieproduksjon er planlagt å starte mot slutten av 2019.

MAN med ny Lion’s Coach

Nå er oppgradering av dagens MAN suksess Lion’s Coach rett rundt hjørnet. Utgangspunktet for oppgraderingen av MAN Lion’s Coach er det kommende direktivet for veltesikring, ECE R66.02, som gjelder fra oktober 2017. Resultatet ble mye mer enn bare et sterkere karosseri.

Norges første elektriske bussrute

Drammen satser stort på miljøvennlig kollektivtransport. Brakar og Siemens har nå signert en avtale som sikrer at de helelektriske bussene blir satt i drift på rute 51 til høsten. Før jul ble det kjent at Ebusco vant anbudet på levering av elektriske busser med...

99 Solaris Urbino til Oslo

I begynnelsen av 2017 øker antallet Solaris busser med 99 stykker på rutene i og rundt hovedstaden. Den polske leverandøren undertegnet avtale med Unibuss og Nobina bare dager før Solaris Urbino 12 Electric ble kåret til “Bus of the year 2017”. Det blir...