Mindre enn tre år etter lanseringen av den nye modellserien til Renault Trucks har nå Renaults T-serie kommet med vesentlige oppgraderinger og forbedringer.

For å fremstå som mer kostnadseffektive, presenterer Renault Truck nå tre forbedringer i chassis og drivlinje:
– Reduserer drivstofforbruket med 2 %
– 140 kg større nyttelast
– Nytt prediktivt GPS-system – OptiVision

En forbedret aerodynamikk
Det er to viktige forbedringer som Renault har gjort for å forbedre aerodynamikken. Det ene er å konstruere en spoiler under støtfangeren, det andre er en ny og lettere takspoiler uten metallramme, slik at de aerodynamiske forstyrrelsene blir redusert til et minimum. Dette har vært en kilde til et økt forbruk. Avhengig av versjon kan kundene nå spare opp til 2 % drivstoff i forhold til dagens kjøretøy.

Lavere egenvekt, større nyttelast
Renault Trucks har spart vekt på chassiset gjennom å redesigne flere komponenter. En ny drivaksel, forbedringer i luftfjæring og en ny svingskive i aluminium gjør at man nå kan få 140 kg mer nyttelast.

Motorer med nye funksjoner
Også motorer med betegnelsene DTI 11 og DTI 13 har vært igjennom en oppgradering, og er klare for å tilfredsstille den kommende Euro 6-standarden som trer i kraft den 31 desember 2016. De viktigste nye funksjonene her er introduksjonen av et ”Common Rail innsprøytningssystem ” på DTI 13. DTI 11 har benyttet dette systemet og en høy grad av pålitelighet og effektivitet, har ført til at Renault også innfører dette på DTI 13, som er en motorer beregnet for de tyngre oppgavene. I tillegg introduserer man også en ny generasjon Optidriver automatisert manuell girkasse.

OptiVision – nå koplet opp mot GPS
Oppkoblingen mot GPS gjør det mulig for bilen å selv å velge hvilket gir som skal brukes, hvilken hastighet som er fornuftig og hvor og når bilen skal akselerere på en på forhånd bestemt rute som bilen skal kjøre. GPS-systemet gjør at den ruten man kjører registreres i en sentral databank, slik at alle andre som er utstyrt med OptiVision, kan dra nytte av dette i kjøring på den samme strekningen. Dette systemet kan derfor redusere forbruket med helt opp til 5 %.

Vi opplever for tiden problemer med beregning av frakt i vår nettbutikk. Fraktkostnaden kan bli endret ved fakturering. Dismiss